شرکت Ola اعلام کرده است قصد دارد سالانه 10 میلیون اسکوتر برقی بسازد که تمام این وسایل نقلیه از طریق کارخانه «فیوچر فکتوری» ساخته میشود که طبق گفته این شرکت بهطور کامل توسط زنان اداره و مدیریت خواهد شد. این شرکت توسط باویش آگاروال اداره میشود و بخش ای-موبیلیتی استارتآپ Ola را تشکیل میدهد. وی میگوید که هدف آخرین پروژه مرتبط با او ایجاد حملونقل پاک، حذف رد پای کربن و ایجاد نیروی کار فراگیر است. آگاروال کارآفرین هندی و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سواری Ola Cabs است. او این شرکت را با دوست خود آنکیت باتی در دسامبر 2010 تاسیس کرد و این کارخانه در فاصله 2.5 ساعتی جنوبشرقی بنگلور واقع شده است و آگاروال میگوید که برای ساخت کارخانه فیوچر فکتوری تقریبا 330 میلیوندلار نیاز خواهد داشت.
آگاروال همچنین نوشته است که این شرکت بیش از 10 هزار زن را استخدام خواهد کرد. این کار شرکت را بهبزرگترین کارخانهای در جهان تبدیل میکند که اداره آن بهطور کامل توسط کارمندان زن انجام میشود. تولید اسکوتر برقی S1 و S1 پرو برای ارائه بهبازار داخلی هند و همچنین بازارهای صادراتی بینالمللی در فهرست اهداف شرکت قرار گرفته است. Ola S1 و S1 پرو از این نظر جالب توجه هستند که نسبت بهسایر اسکوترهای برقی با اندازه مشابه، عملکرد بهتری را ارائه میدهند. قیمت آنها نیز شگفتانگیز بهنظر میرسد و این امر بهخوبی میتواند فروش این مدلها را در سطح جهانی افزایش دهد.
به گزارش صاحب نیوز؛ مسعود بنده خدا با بیان اینکه خط کشی مسیر دوچرخه چهارباغ عباسی به علت سنگ فرش بودن این پیاده راه وضوح و ماندگاری کافی و لازم را ندارد، گفت: تا چندین سال پیش سهم دوچرخه در سفرها ۱۶ درصد بود، اما متاسفانه با گسترش خودروها، این سهم تبدیل به ۸ و سپس ۴ درصد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اجرای طرح مسیر دوچرخه در سه دهه پیش را یادآور شد و افزود: سال ۱۳۷۶ طرح ایجاد مسیر دوچرخه برای عبور و مرور ایمن دوچرخه سواران اجرا شد، اما به علت عدم پذیرش و نبود آمادگی به سرانجام نرسید، تا پارسال که مجددا اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه سخن گفت و اضافه کرد: برگزاری همایشهای متعدد ویژه دوچرخه سواران و طرح سه شنبههای بدون خودرو با محوریت استفاده از حمل و نقل پاک، در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه صورت گرفت.
بنده خدا در ادامه اظهار داشت: پس از اجرای طرحهای مختلف، به دنبال ایجاد مسیری امن برای دوچرخه سواران، مطالعات زیادی در این راستا انجام شده و مصوبه شورای ترافیک استان اصفهان برای عملیاتی شدن این ایده گرفته شد.
وی شیوع کرونا را از عوامل مهم گرایش مردم به دوچرخه سواری عنوان کرد و گفت: با شروع همه گیری کرونا، تمایل شهروندان در سراسر دنیا به استفاده از وسیلهٔ حمل و نقل پاک یعنی دوچرخه بیشتر شد. به همین علت در کشورهای مختلف دنیا ایجاد مسیر دوچرخه در دستور کار قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین افزود: عملیات تکمیل خط کشی، تابلوگذاری، روشنایی، نقوش و اتصالات مسیرهای دوچرخه در تقاطعها به عهدهٔ شهرداریهای مناطق گذاشته شده است.
بنده خدا از مسیر دوچرخهٔ چهارباغ عباسی نیز سخن گفت و اضافه کرد: خط کشی مسیر دوچرخهٔ چهارباغ عباسی به علت سنگ فرش بودن این پیاده راه، وضوح و ماندگاری کافی و لازم را نداشت، بنابراین دوستان و همکاران ما به دنبال یافتن گزینههای دیگر برای تردد ایمن دوچرخه سواران هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان داشتن شهری پاک و عاری از آلودگی را در گروی استفاده از حمل و نقل پاک دانست و گفت: مسیر دوچرخه بایستی کامل، پیوسته و ایمن باشد تا بتوان شهروندان را به استفاده از این وسیله نقلیهٔ پاک ترغیب کرد.
رسانههای هلندی روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) گزارش دادند که پلیس این کشور از بیم حملات باند قاچاقچیان مواد مخدر از جمله به قصد آدمربایی، تدابیر امنیتی برای حفاظت از مارک روته، نخستوزیر را افزایش داده است.
افزایش تهدیدات علیه مارک روته که به دلیل رفت و آمدهایش با دوچرخه مشهور است، پس از آن صورت میگیرد که دولت هلند به رهبری او تعهد کرد تلاشها برای مقابله با جرائم سازمانیافته را افزایش دهد.
روزنامه دیتلگراف گفته این نخستوزیر وابسته به طیف راست میانه، هدف تعقیب یک گروه بدنام قاچاق مواد مخدر موسوم به «ماکرو مافیا» قرار گرفته است. مطابق گزارش این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی که نخواستهاند نامشان فاش شود، «سیگنالهایی مبنی بر این که آقای روته ممکن است هدف حمله یا آدمربایی قرار گیرد وجود داشته است» و شماری از افراد وابسته به این گروه مافیایی در نزدیکی وی دیده شدهاند.
گروه «ماکرو مافیا» از آنجا به این نام ملقب شده که اعضای آن را عمدتا افرادی با اصالت مراکشی و یا از منطقه کارائیب تشکیل میدهند. گفته میشود پیشتر یک روزنامهنگار جنایی به نام پیتر. آر. دوریس در سال ۲۰۱۹ به دست اعضای همین گروه به قتل رسیده است.
به گزارش دیتلگراف تعدادی از افسران پلیس آموزشدیده از سرویسهای امنیتی و دیپلماتیک کشور پادشاهی هلند برای محافظت از آقای روته «به صورت علنی و نیز مخفیانه» مأموریت یافتهاند.
روته عموما با دوچرخه در شهر لاهه دیده میشود. او برای دیدار با پادشاه و نیز مقامات بینالمللی سوار بر دوچرخه ظاهر میشود و از حفاظت امنیتی کمی برخوردار است.
دفتر نخستوزیری، سازمان امنیت ملی و دادستانی هلند از اظهارنظر درباره گزارشهای منتشره خودداری کردهاند.
تنوع محصولات برقی مرسدس بنز با سرعتی فراتر از انتظار افزایش پیدا میکند. بعد از معرفی EQS در کلاس لوکس و استقبال مشتریان، کلاس E هم با پیشرانه برقی تولید شده است تا EQE نامگذاری شود.
علاوه بر طراحی بیرونی و داخلی، بسیاری از تجهیزات فنی EQE مشابه EQS است. نخستین مدل EQE ۳۵۰ خواهد بود تا همراه یک موتور برقی روی محور عقب، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. مدل دو دیفرانسیل این خودرو نیز قابل سفارش است. مرسدس EQE ۳۵۰ مجهز به باتری ۹۰٫۶ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۶۶۰ کیلومتر خواهد بود. این مدل در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع جریان مستقیم (DC)، هشتاد درصد ظرفیت باتریها را در زمان ۳۱ دقیقه تکمیل خواهد کرد. اطلاعات تکمیلی راجع به سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت و نهایت سرعت هنوز اعلام نشده است.
با توجه به سبک طراحی داشبورد و چراغهای اصلی، میتوان مرسدس بنز EQE را نسخهای کوچکشده از EQS دانست. محصول جدید با طول بدنهی ۴۹۳۴ میلیمتر، ۳۳ سانتیمتر کوچکتر از EQS است؛ اما چرخهای مشابه در اندازهی ۱۹ و ۲۰ اینچ همراه جلوپنجرهی کاملاً بسته دارد.
در فضای داخلی، نمایشگر لمسی ۱۲٫۸ اینچ و پنل دیجیتال ۱۲٫۳ اینچ دیده میشود. خریدار مدل آپشنال میتواند هایپراسکرین مرسدس بنز را برای EQE سفارش بدهد تا سراسر داشبورد با صفحه دیجیتال ۵۶ اینچ پوشانده شود. در این حالت، نمایشگر لمسی ۱۷٫۷ اینچ با دو پنل دیجیتال ۱۲٫۳ در طرفین برای راننده و سرنشین کنار فراهم خواهد شد.
دیگر تفاوت مهم EQE با مدل بنزینی کلاس E، صندلیهای مدرن طراح AMG با راحتی عالی است. خودرو برقی از مواد بازیافتی برای چرم مصنوعی استفاده میکند و نورپردازی ویژه با صدای ملایم مثل موج دریا، بارش باران یا وزش باد در جنگل نیز برای سرنشینان قابل استفاده خواهد بود.
تولید انبوه EQE ۳۵۰ از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به شرایط فنی و ابعاد بدنه، احتمالاً آستانه قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار دلار خواهد داشت.