آشنایی با اولین دوچرخه هیدروژنی جهان

آشنایی با اولین دوچرخه هیدروژنی جهان

نخستین دوچرخه هیدروژنی جهان که بدون باتری کار می‌کند، ما را یک قدم به جامعه‌ای با آلایندگی صفر نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "استودیو ام‌اوام"(StudioMOM) نام یک شرکت نوآور طراحی دوچرخه است که یک دوچرخه جدید به نام "لاوو"(LAVO) ساخته است که یک دوچرخه ماژولار فشرده و در نوع خود، اولین است.

"لاوو" با نیروی هیدروژن که امکان جابجایی در مسافت‌های طولانی را بدون استفاده از باتری‌های سنگین یا انتشار کربن فراهم می‌کند، کار می‌کند.

در زمانی که استفاده از دوچرخه‌ها در شهرهای شلوغ پیشرفته به یک امر رایج تبدیل شده‌ است، دوچرخه‌های هیدروژنی، بشر را یک گام به جامعه‌ای بدون آلایندگی نزدیک می‌کنند.

طبق گزارش شرکت سازنده، سیستم "لاوو" اولین و تنها سیستم ذخیره سازی انرژی هیدروژنی تجاری در جهان است که برای استفاده روزمره طراحی شده است.

فناوری "لاوو" که توسط محققان برجسته در دانشگاه "نیو ساوث ولز"(New South Wales) توسعه یافته است، با هدف ارائه راه حلی کامل‌تر، تطبیق‌پذیر و پایدارتر از سایر راه حل‌های ذخیره انرژی موجود در بازار ساخته شده است.

دوچرخه "لاوو" مجهز به مخازن هیدروژن کوچکی است که هیدروژن را از آب و انرژی خورشیدی جمع آوری کرده و از آن برای تغذیه نیروی مورد نیاز این دوچرخه استفاده می‌کند.

به طور خلاصه، سیستم ذخیره انرژی مخصوص "لاوو"، با الکتریسیته‌ی پنل‌های خورشیدی و نیرودهی به یک الکترولیزگر که آب را به اجزای هیدروژن و اکسیژن تجزیه می‌کند، نیروی مورد نیاز برای حرکت را به یک سیستم ذخیره سازی طولانی مدت حاوی آلیاژ فلز منتقل می‌کند.

به طور کلی این دوچرخه در حدود ۱۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود و تا شارژ بعدی حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید.

آشنایی با اولین دوچرخه هیدروژنی جهان

فناوری "لاوو" در مقایسه با رقبای خود در بازار، سه برابر ظرفیت ذخیره‌سازی و طول عمر بیش از دو برابری دارد که ارزش منحصر به فرد و مزیت رقابتی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

این دوچرخه از نظر ظاهری شیک است و از آنجایی که برای قابل حمل بودن و همه کاره بودن طراحی شده است، با مواد سبک وزن ساخته شده است. همچنین دارای طراحی خاصی برای تحمل وزن اولیه یک سیستم هیدروژنی است.

علاوه بر این، طراحی آن ماژولار است که به طور بالقوه می‌تواند تعمیر یا ارتقای آن را آسان‌تر کند. همه‌ی این ویژگی‌ها آن را کاملاً سازگار می‌سازد و ساختار ارگونومیک آن آن را به عنوان یک دوچرخه شهری برای عموم مردم مناسب می‌کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، "لاوو" قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۱ برای تولید انبوه آماده شود و سپس به بازار عرضه شود.

لزوم توجه به دوچرخه سواری در پایتخت

 لزوم توجه به دوچرخه سواری در پایتخت

علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد استفاده از دوچرخه در شهر تهران اظهار کرد: اینکه نا مسطح است مسئله‌ای واضح بوده، اما این موضوع دلیل خوبی نیست که بخواهیم دوچرخه سواری را برای شهروندان محدود کنیم و به نظرم شهرداری تهران می‌تواند مسئله تشویق شهروندان به دوچرخه سواری را در برخی از نقاط مناسب تهران با جدیت دنبال کند.

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم که توجه ویژه به مترو و اتوبوس رانی و تاکسیرانی در حمل و نقل عمومی هم نیازمند توجه بیشتری است و هیچوقت دوچرخه سواری نمی‌تواند جایگزین قطعی برای حمل و نقل عمومی باشد، اما نباید این موضوع فراموش شده و در تهران می‌توان این موضوع را دنبال کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد عملکرد طرح بیدود اظهار کرد: این طرح را موفق نمی‌دانم، اما مخالف این طرح هم نیستم و باید در کمیسیون تخصصی بررسی بیشتری بر این طرح صورت بگیرد.

پاریس را به مهمترین شهر دوچرخه سواری در اروپا تبدیل می‌کنیم

شهرداری پاریس قصد دارد پایتخت فرانسه را به اولین شهر دوچرخه‌ سواری در اروپا تا سال ۲۰۲۶ میلادی تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، آن ایدالگو، شهردار پاریس، تصمیم گرفته است بیش از ۲۵۰ میلیون یورو بودجه شهرداری را برای ارتقای قابل توجه زیرساختها طی چهار سال به «دوچرخه سواری امن» اختصاص دهد.

در حال حاضر پایتخت فرانسه بیش از ۵۲ کیلومتر مسیر امن دوچرخه دارد که بخش اعظمی از آن بدلیل ساخت در دو سال گذشته به «کرونا پیست» شهرت گرفته اند. شهرداری قصد دارد ۱۳۰ کیلومتر مسیر امن دیگر به این مجموعه اضافه کند.

هدف اصلی شهرداری پاریس این است که امکان دوچرخه‌ سواری ایمن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شهر را به صورت ۱۰۰ درصد فراهم کند. تمام تلاش مقامات شهر این است که دوچرخه را به آسان ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل در پاریس تبدیل کنند. قرار است برخی از مسیرهای دوچرخه سواری که در مرکز شهر از ایمنی بالایی نیز برخوردار نیستند، مورد بازسازی قرار گیرند.

با وجود تلاش های شهرداری، سرقت دوچرخه یکی از اصلی ترین دلایل عدم ترغیب پاریسی ها برای دوچرخه سواری در شهر است.

حدود ۸۰ درصد از شهروندان که بدون دوچرخه در شهر تردد می کنند، دلیل اصلی را سرقت و دزدی اعلام کرده اند.

به گزارش یورونیوز، نرخ دزدی دوچرخه در سال ۲۰۲۰ تا ۸ درصد افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث نگرانی مقامات شهرداری شده است. به همین دلیل آن ایدالگو در برنامه جدیدش قصد دارد «پارکینگ های ایمن» برای دوچرخه ها در سراسر شهر ایجاد کند. همچنین قرار است به تعداد «دوچرخه های اجاره ای موسوم به ولیب نیز افزوده شود.»

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی+فیلم

آرزوکیهان

دوچرخه سوار حرفه ای دوستدار محیط زیست با انجام حرکات نمایشی روی باله توربین بادی توجه دنیا را به تغییرات اقلیمی جهان جلب کرد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی میل،‌ "دنی مکاسکیل "در امتداد توربین بادی ۲۳۰ فوتی در پارک بادی آلوستون گلاسکوی انگلیس دست به شیرنی کاری عجیب خود زد تا توجه دنیا را به تغییرات اقلیمی و انرژی های تجدید پذیر قبل از اجلاس تغییرات آب و هوایی COP۲۶ جلب کند.

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

دوچرخه سواری روی توربین بادی برای توجه به تغییرات اقلیمی

"دنی " دوچرخه سواری است که در سال ۲۰۱۲ میلادی افتخار حمل مشعل المپیک را در جریان تور گلاسکو داشته است.
او با این کار قصد داشته تا با چالش جسورانه اش نشان دهد که منابع تجدیدپذیر چه مقدار از برق کره زمین را تامین می کند و توجه جهان را به این موضوع بسیار ضروری جلب کند.
دنی در این باره گفت: شاید پس از همه‌گیری، زمان مناسبی برای تغییر سبک زندگی مان باشد. من فکر می‌کنم مردم باید در مورد نحوه عملکرد و حرکتشان و آنچه که مصرف می کنند فداکاری داشته باشند.امیدواریم که تغییرات مثبتی را ایجاد کنیم و بتوانیم نگاه بهتری به آینده داشته باشیم.این واقعا عالی است که COP۲۶ به گلاسکو می آید.

"مت نایت "از مسئولین پروژه در این باره گفت:مکاسکیل ۲۹ ترفند را قبل ازاجلاس Cop۲۶ انجام داد تا نشان دهند ۲۹ درصد برق سیاره ما از منابع تجدیدپذیر تولید می شود و توجه به این موضوع می تواند برای ادامه حیات بشر تاثیر گذار باشد تا رهبران و سران کشورها برای مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا تصمیمات جدی تری اتخاذ کنند.

برنامه‌ریزی برای تبدیل ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌های تهران به موتورسیکلت برقی

برنامه‌ریزی برای تبدیل ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌های تهران به موتورسیکلت برقی

استاندار تهران از برنامه‌ریزی برقی کردن ۱۰ درصد موتورسیکلت‌های تهران خبر داد.

محسن منصوری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت از ساخت و بهره‌برداری از موتورسیکلت‌های برقی گفت: یکی از تاکیدات اصلی رئیس‌جمهور و یکی از برنامه‌هایی که بنده در جلسه هیات دولت ارائه کردم موضوع آلودگی هوا بود و در این خصوص لازم است به تمهیدات لازم اتخاذ شود. در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز مستحضر هستید که آلایندگی یک موتورسیکلت کاربراتوری بعضا به اندازه شش تا هشت دستگاه خودرو سواری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانش و تکنولوژی ساخت موتورسیکلت‌های برقی را داریم، گفت: سه کارخانه تولید موتورسیکلت در تهران فعال است که بزرگترین این کارخانه‌ها مجوز ساخت ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دریافت کرده است و ما نیز برنامه داریم تا در گام اول ۱۰ درصد موتورسیکلت‌ها در استان تهران برقی شوند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی آلایندگی کمی دارند، درباره زیرساخت‌های فعالیت این موتورسیکلت‌ها نظیر جایگاه شارژ نیز گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضا دارد و در صورتی که تعداد موتورسیکلت‌های برقی افزایش یابد طبیعتا جایگاه‌هایی برای شارژ آن نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره قانون هوای پاک نیز گفت: ما در موضوع هوای پاک قانون بسیار خوبی داریم که البته یکسری محدودیت‌ها و عدم هماهنگی‌ها در این زمینه وجود دارد که باید آن را حل کنیم.