صفرزاده : در ژاپن همراهی ندارم و این بار روانی دارد

صفرزاده : در ژاپن همراهی ندارم و این بار روانی دارد

سعید صفرزاده تنها دوچرخه سوار المپیکی درباره شرایط خود اظهار داشت: یکشنبه به توکیو اعزام می شوم. در یک هفته اخیر به کشور ترکیه رفتم و در 4 مسابقه تدارکاتی شرکت کردم که خدا را شکر بازی های خوبی داشتم و من را آماده تر کرد. امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد و با همین وضعیت وارد المپیک شوم و نتیجه قابل قبولی را برای کشورم کسب کنم.


وی افزود: من در دو رشته دوچرخه سواری مسابقه خواهم داد. بخش اول استقامت جاده خواهد بود که نزدیک 240 کیلومتر است و در تاریخ 2 مرداد شروع می شود که حدود 130 نفر شرکت کننده دارد. بخش دوم هم تایم تریل انفرادی است و 5 مرداد با مسافت 45 کیلومتر دنبال می شود.

صفرزاده از انتظار خود نسبت به این رشته اظهار داشت: اگر بخواهیم واقع بینانه به بازی های دوچرخه سواری در المپیک نگاه کنیم می توان گفت که این رشته در سطح دنیا در آن حدی نیست که در مسابقات المپیک انتظار مدال داشته باشیم. من اگر بتوانم جزء 50 یا 60 نفر مسابقه را تمام کنم هم رضایت خاطری برای خودم و فدراسیون و هم هوادارانم را ایجاد می کنم. چرا که در مسابقات المپیک سال های گذشته که 3 نفر راه پیدا کرده بودند فقط 2 نفر از آن ها به خط پایان رسیدند.


داور مسابقات المپیک یک قانونی دارد، وقتی فاصله ای بین نفرات جلو و عقب می افتد یک حدودی را مشخص کردند که اگر بیش تر از آن شود نفرات عقب تر را از دور مسابقه خارج می کنند. باید این را هم در نظر بگیریم که دوچرخه سواری از لحاظ هم تیمی حمایت می شود و می توانند یکدیگر را کمک کنند. با توجه به اینکه تنها یک سهمیه در این رشته داریم این بحث استراتژیک در حیطه تغذیه رساندن و همراهی هم تیمی بسیار حائز اهمیت است. من در طول مسابقه همراهی ندارم که این خود دارای بار روانی است. در آن جا با یک میدان بزرگی مواجه می شویم که امیدوارم هیجان و استرس بازدارنده من نشود.


او در گفت و گو با رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که از خط پایان گذشتن باید ما را راضی نگه دارد، گفت: این مساله بستگی به شرایط جسمی و سطح مسابقات دارد. دوچرخه سواری یک رشته تجهیزات محور است. ملزومات آن بسیا گران است و با توجه به تحریم های موجود هم این مشکل را دو چندان می کند. یکی از دلایل اینکه فقط یک نفر اعزامی داشتیم این بود که خیلی از تیم های باشگاه ها به خاطر مسائل موجود تعطیل شدند و تیم داری قهرمانی انجام نشد. با این حال امیدوارم بتوانم نتایج قابل قبولی را برای سربلندی کشورم کسب کنم.

پراش: هدف‌مان کسب بهترین نتیجه است

پراش: هدف‌مان کسب بهترین نتیجه است

محمود پراش در مورد وضعیت ملی‌پوش المپیکی دوچرخه سواری اظهار داشت: صفرزاده با توجه به چهار مسابقه که در ترکیه پشت سر گذاشت، شرایط خوبی از لحاظ جسمی و روحی دارد و برای المپیک آماده است.

وی در مورد اینکه پیش بینی‌اش از عملکرد او در المپیک چیست، گفت: مسیر این دوره نسبت به المپیک‌های گذشته خیلی سخت و سنگین‌تر شده است. 5 هزار متر صعود دارد و امیدواریم صفرزاده بتواند رکورد خوبی را ثبت کند.

پراش افزود: دو سال از مسابقات دور بودیم و فقط همین چهار مسابقه ترکیه را داشتیم. امیدوارم نتیجه‌ای که او می‌گیرد در خور شأن نام کشور و دوچرخه سواری ما باشد

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در مورد اینکه شرایط المپیکی نبوده و با این شرایط انتظاری هم از صفرزاده نمی‌رود، گفت: به هر حال شرایط کشور طوری نبود که همه امکانات برای ما فراهم باشد، اما با همین وضعیت ما تمام تلاشمان را کردیم. بخش اعظم چیزهایی که می‌خواستیم با کمک فدراسیون و کمیته ملی المپیک انجام شد. در حال حاضر فقط رسیدن به خط پایان مطرح نیست و امیدواریم او در این رقابت بتواند نتیجه خوبی بگیرد.

وی در پایان عنوان کرد: از نظر انتخاب کاپیتان برای المپیک حواشی زیادی وجود داشت و برخی دنبال حاشیه بودند، اما انتخاب ما بر اساس مستندات و عملکرد رکاب‌زنان بود. هر کسی بهترین عملکرد را داشت انتخاب شد. برای ما اسامی فرقی ندارد، مهم دوچرخه سواری ایران است. هر کسی که اعزام می‌شود باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا نتیجه قابل قبولی بگیرد.

سعید صفرزاده تنها المپیکی دوچرخه سواری روز یکشنبه هفته آینده در بخش جاده و روز چهارشنبه در بخش تایم تریل مسابقه خواهد داد.

دوچرخه سواری رونالدو در جاده خاکی با کلاه مخصوص

عکس؛ دوچرخه سواری رونالدو در جاده خاکی با کلاه مخصوص

کریستیانو رونالدو پس از پایان رقابت های یورو 2020 هنوز به تمرینات یوونتوس برنگشته است و در حال سپری کردن تعطیلات خود است اما کریستیانو رونالدو بازیکنی است که حتی در تعطیلات هم به تمرینات خود ادامه می دهد و بدنش را روی فرم نگه می دارد.

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو به تازگی در بخش استوری های صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تصویری را منتشر کرده است که در آن، در حالی که لبخند بر لب دارد و یک عینک دودی هم روی چشمانش است، بر روی دوچرخه نشسته است و در مسیری جاده خاکی در حال دوچرخه سواری است که البته منظره زیبایی پشت سر او وجود دارد. کریستیانو رونالدو همچنین برای این دوچرخه سواری از یک کلاه مخصوص این کار هم استفاده کرده است که به نوعی کلاه ایمنی محسوب می شود و در صورت زمین خوردن مانع از آسیب رسیدن به سر او می شود.

بدین ترتیب رونالدو نشان داده که حتی در تعطیلات هم به فکر آمادگی جسمانی خود است. او پس از حذف نسبتا زود هنگام پرتغال از یورو 2020 در دور اول حذفی، راهی تعطیلات شد و هنوز به یوونتوس باز نگشته است اما گفته می شود که او به زودی به پیش فصل یووه ملحق خواهد شد.

تادئی پوگاچار قهرمان رقابت‌های دوچرخه سواری «تور دو فرانس» ۲۰۲۱ شد


تادئی پوگاچار، دوچرخه سوار اهل اسلوونی روز یکشنبه در بیست و یکمین و آخرین مرحله از رقابتهای دوچرخه سواری فرانسه توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود بکند.

این دومین سال پیاپی بود که این دوچرخه سوار ۲۲ ساله در رقابت‌های «تور دو فرانس» به قهرمانی می‌رسید.

تادئی پوگاچار که در تیم «امارات» رکاب می‌زد، جوانترین دوچرخه سواری است پیراهن زرد روز فینال این مسابقات را از آن خود کرده است.

او «پیراهن سفید» را نیز به عنوان «بهترین دوچرخه سوار زیر ۲۵ سال» و «پیراهن پولکی» سفید و قرمز را برای بهترین دوچرخه سواری در کوهستان به دست آورد.

او در این روز با اختلاف زمان ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه توانست از عنوان قهرمانی خود در مقابل نفر دوم این رقابت‌ها دفاع کند.

یوناس ونگارد از دانمارک به مقام نایب قهرمانی رسید و ریچارد کاراپاس از اکوادور نیز در جایگاه سوم سکوی قهرمانی در شانزه لیزه ایستاد.

پس از این پیروزی، تادئی پوگاچار برای شرکت در بازی‌های المپیک راهی توکیو می‌شود و انتظار می‌رود که در آنجا نیز به نتیجه‌ای درخشان برسد.

منبع:

https://per.euronews.com/2021/07/18/slovenian-tadej-pogacar-uae-emirates-second-tour-de-france-title-white-jersey-polka-dot


نخستین دوچرخه های برقی ساخت هند به اروپا رسید

نخستین دوچرخه های برقی ساخت هند به اروپا رسید

به گزارش خودروپرس، شرکت دوچرخه سازی هندی «هیرو سایکلز» (Hero Cycles) نخستین محموله از دوچرخه های برقی «ساخت هند» را به اروپا ارسال کرد.

این شرکت که زیرمجموعه گروه هیرو موتورز (HMC) محسوب می شود، حدود 200 دستگاه دوچرخه الکتریکی را به آلمان صادر کرد.

هیرو سایکلز قصد دارد با فروش تعدادی بیشتری از این دستگاه ها به شرکت پیشتاز در بازار اروپا تبدیل شود.

هیرو اینترنشنال - بازوی اروپایی HMC – اعلام کرد هدف این شرکت دستیابی به درآمد 300 میلیون یورویی تا سال 2025 است.

این شرکت دوچرخه های الکتریکی را تحت برند هیرو اینترنشنال صادر کرده است.

هیرو انتظار دارد فروش دوچرخه های الکتریکی در اروپا تا سال 2030 به حدود 15 میلیون دستگاه برسد و به این ترتیب این شرکت مترصد است تا به رهبر بازاری در این بخش تبدیل شود.

این شرکت اضافه کرد ارسال جدیدترین محموله دوچرخه های الکتریکی به اروپا نشانه غلبه بر مشکلات زنجیره عرضه ناشی از پاندمی کروناست.

براساس این گزارش هیرو سایکلز دارای ظرفیت تولید 6 میلیون دوچرخه در سال است و شبکه از کارخانه های واقع در سراسر هند را اداره می کند.

به علاوه این شرکت هندی دارای یک کارخانه تولیدی پیشرفته در سریلانکا و یک مرکز طراحی در انگلیس است.

این شرکت همچنین صاحب برندهایی چون «Avocet Sports» در انگلیس، «HNF» در آلمان و «Firefox Bikes» در هند است.