خودرویی برقی شبیه به زیر دریایی، خودرو عجیب این هفته علی بابا!

خودرویی برقی شبیه به زیر دریایی، خودرو عجیب این هفته علی بابا!

من واقعاً نمی دانم اسم این محصول را چه بگذارم. چینی ها واقعا رهبر بلامنازع در صنعت خودروهای برقی کوچک هستند .

شماره مدل ذکر شده در صفحه علی بابا K5M-2500 است و نام تجاری “electricKar” ذکر شده است.

این خودرو برقی ، دو نفره است. اما من مطمئن نیستم که این ویژگی باعث شود این خودرو برقی را کوپه نامید.

در مرحله بعد ، بررسی لوگوی اسب بر روی کاپوت است. وقتی این خودرو را از زاویه جلو با این لوگو روی کاپوت میبینم حس میکنم که یکی از خودروهای فراری یک خودرو زاییده است و متاسفانه در طول بارداری مواد مغذی به او نرسیده و فرزندش به این شکل بدنیا آمده است.

سرعت خودرو برقی

این اتومبیل کوچک برقی سرعتش 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) محدود شده است ، بنظرم سرعتش برای موارد ایمنی محدود کرده اند، چون این خودرو آنقدر باریک است که از هرکدام از پنجره هایش سرنشینان دست را بیرون بیاورند ، دستشان تا آرنج میتواند بیرون میاید.

جنبه مثبت باریک بودن این خودرو برقی این است که در ترافیک میتواند مانند موتور سیکلتها از بین خودروهای دیگر راه را بپیماید.

اندازه کوچک و وزن کم و موتور خودرو برقی

فقط 255 کیلوگرم یا 560 پوند وزن دارد. پس بخاطر وزن کم دیگر نیازی نیست موتور قدرتمند بر رویش داشته باشد. بخاطر همین موتورش 800 واتی است. این موتور قدرتمند نیست ، اگر با یک دوچرخه برقی کورس بگذارد قطعا دوچرخه با اختلاف زیاد برنده خواهد شد.

ظاهر خودرو برقی

وقتی از زاویه جلو به این خودرو برقی نگاه میکنید اینکه سه شیشه قابل دیدن هستند برایتان قطعا جالب خواهد بود. این مورد من را یاد زیر دریایی های کوچکی میاندازد که در مناطق تفریحی مردم میتوانند وارد آن شوند و از درون آن زیر اقیانوس را ببینند.

این خودرو با اینکه خیلی کوچک است ولی هشت پنجره دارد و من مطمئن هستم که راننده می تواند همه این پنجره ها را به راحتی لمس کند آنقدر که این خودرو باریک است. این خودرو کمربند ایمنی ندارد شاید بخاطر این است که اگر قسمتی برای نگهداری کمربند ایمنی به خودرو اضافه میکردند ،خودرو دیگر باریک نبود. مانند لبتابهای جدید که برای اینکه باریک تر شوند درایو سی دی را از آنها حذف کردند.

باتری خودرو برقی

باتری این خودرو برقی از نوع لیتیوم یونی 72V و 38Ah است و 2.7 کیلووات ساعت ظرفیت ارائه می دهد. به گفته سازنده ، باتری برای برد 52-66 کیلومتر (32-41 مایل) کافی است.

قیمت خودرو برقی

فقط با پرداخت 2100 دلار میتوانید صاحب عجیب ترین خودرو این هفته از علی بابا باشید.

معرفی اسکوتر برقی هوندا U-BE

معرفی اسکوتر برقی هوندا U-BE

مدت زمان زیادی است که هوندا سرمایه گذاری روی تعداد زیادی اسکوتر برقی انجام داده است که هریک از آنها ارزان تر از مدل قبلی است. اسکوتر برقی جدید هوندا U-BE یکی از آن مدلهاست.

بر خلاف U-GO که 1150 دلارقیمت داشت ، U-BEبسیار ارزان و با قیمت 475 دلار است.

و همانطور که ممکن است از قیمت آن حدس زده باشید ، در حال حاضر فقط در چین موجود است.

در حقیقت ، این روشی برای رسیدن به چنین قیمت پایینی است. سرعت اسکوتر برقیU-GO 55 مایل در ساعت (55 کیلومتر در ساعت) است ، U-BE با قوانین محدودیت سرعت دوچرخه برقی در چین مطابقت دارد و به همین خاطر هزینه های نظارتی و هم قیمت قطعاتش کاهش پیدا کرده است.

این اسکوتر کوچک تنها با سرعت 15.5 مایل در ساعت (25 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند. ممکن است کند به نظر برسد ، اما به خاطر داشته باشید که قیمت این اسکوتر کمتر از یک تلفن همراه میان رده است.

سرعت زیاد تنها مشخصه ای نیست که در هوندا U-BE وجود ندارد. قدرتش هم چشمگیر نیست. چرخ عقب دارای یک موتور 350 واتی است.

در این اسکوتر برقی شما سه انتخاب برای باتری دارید. باتری های 48V15Ah (720 Wh) ، 48V20Ah (960 Wh) و 48V24Ah (1،152 Wh). ،محدوده باتری ها به ترتیب 34 مایل (55 کیلومتر) ، 43 مایل (70 کیلومتر) و 50 مایل (80 کیلومتر) است.

درست مانند برخی دیگر از اسکوترهای برقی قیمت پایین و کم سرعت که اخیراً در چین تولید شده اند، این اسکوتر برقی پدال دارد تا از نظر قانونی دوچرخه برقی حساب بیاید ، به این معنی که رانندگان برای کار با آن نیازی به گواهینامه موتور سیکلت ندارند.


هوندا نشان داد می تواند وسایل نقلیه ای با باتری مناسب ، صفحه نمایش رنگی ، ترمزهای هیدرولیک و صندلی های مخملی با قیمت های پایین تولید کند ، می توان امیدوار بود روزی برسد دوچرخه های برقی و اسکوترهای برقی صادراتی قیمت مناسبی داشته باشند.

ما می توانیم حداقل رویاپردازی کنیم.

معرفی اسکوتر برقی GOVA C0، اسکوتر مخصوص زنان

معرفی اسکوتر برقی GOVA C0، اسکوتر مخصوص زنان

اسکوتر برقی GOVA C0 دارای تعدادی ویژگی جالب است که مهمترین آنها این است که این اسکوتر نشسته برقی به طور خاص برای زنان طراحی شده است. این اسکوتر برقی یکی از جدیدترین محصولاتی است که توسط NIU ، کمپانی پیشرو در صنعت تولید اسکوترهای برقی ، به بازار است.

وقتی در مورد اسکوتر برقی هوشمند غرب در اینترنت سرچ میکنید، شرکت NIU اخبار زیادی در موردش میاید.

هنوز شرکت های زیادی در بازار در زمینه تولید اسکوتر برقی به ویژه در ایالات متحده وجود ندارد .

به همین جهت NIU بر بازار کوچک اسکوتر الکترونیکی آمریکا تسلط دارد.

اما علاوه بر اسکوترهای برقی جالب و با فن آوری بالا شرکت چینی NIU که در خیبانهای اروپا و آمریکا میبینیم. NIU یک سری مدلهای دیگر اسکوتر برقی هم دارد که فقط در بازار داخلی چین معرفی و بفروش میرساند. اسکوتر نشسته برقی GOVA C0 یکی از این مدل ها است.

خط تولید GOVA ابتدا در سال 2019 به عنوان یک خط تولید جدید و ارزان قیمت راه اندازی شد که قطعات با کیفیت بالا NIU را با اسکوترهای مدل پایین بازار که فاقد برخی از امکانات و ویژگی های مدلهای شاخص NIU بود ادغام می کرد. تعداد اسکوترهای موجود در خط تولیدGOVA حدود 30 تا 50 درصد کمتر از اسکوترهای سری M NIU و حدود 80 درصد کمتر از سری N پرچمدار هستند.

GOVA C0 شبیه چندین مدل از اسکوترهای GOVA است ، که امکانات کمتری دارند که آنها را منحصر به فرد می کند.

این اسکوتر برقی را یک سری تغییر دادند که شامل یک جفت چراغ c شکل است که ظاهر بسیار زیبایی به اسکوتر نسبت به اسکوترهای دیگر می دهد. در بازارهای آسیایی ، این نوع طرح ها اغلب مورد استقبال زیادی قرار می گیرند.

اسکوتر نشسته برقی GOVA C0 ارتفاع صندلی اش نسبت به سایر اسکوترها کمتر است ، ارتفاع صندلی این اسکوتر 740 میلیمتر(29 اینچ) است. دلیل کوتاه بودن ارتفاع صندلی این اسکوتر “راحتی نشستن برای زنان” است.

ویژگی دیگری که این اسکوتر نشسته برقی را مناسب خانمها کرده است ، وزن کم اسکوتر و باتری اش است. این اسکوتر نسبت به دیگر اسکوتر های NIU وزن کمتری دارد.


وزن اسکوتر GOVA CO 75 کیلو گرم است و دارای یک باتری 14 ولتی ، 48 آمپری است. وزن باتری فقط 5.6 کیلو گرم (12.3 پوند) است. برد این اسکوتر با این باتری 50 تا 60 کیلومتر (31 تا 37 کیلومتر) است.

مانند باتری های دیگر NIU ، باتری C0 دارای بیش از دوازده محافظ داخلی مانند محافظ دما ، محافظ تخلیه جریان و محافظ اتصال کوتاه است.

باتری نسبتاً کوچک آن با یک موتور نسبتاً کوچک که تنها 400 وات قدرت مستمر دارد ، جفت شده است. این اسکوتر سبک وزن مطابق با قوانین دوچرخه برقی ایالات متحده با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت (15 مایل در ساعت) طراحی شده است ، بنظر موتور 400 واتی برایش کافی است.

پدال ها، اسکوتر را همانند دوچرخه الکترونیکی کرده است و به این معنی است که سواران برای کار با اسکوتر GOVA CO نیازی به گواهینامه ندارند. GOVA C0 صندلی کوچک برای سرنشین پشت دارد ، و تبدیل به وسیله ای مفید برای حمل و نقل کودک شده است.

این اسکوتر ممکن است کوچکتر و سبک تر از اکثر مدل های NIU باشد ، اما هنوز هم با همان فناوری تعبیه شده در دیگر محصولات است.

به روز رسانی نرم افزاری اسکوتر برقی GOVA CO به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت است. GOVA C0 در چند رنگ صورتی ، آبی و سفید موجود است.

GOVA C0 در بازار محلی خود حدود 525 دلار آمریکا قیمت دارد.


تولید وانت برقی توسط آلفا موتور

تولید وانت برقی توسط آلفا موتور

آلفا موتور علی رغم نداشتن چیزی برای اثبات ادعاهای خود ، یک وانت برقی 36000 دلاری را رونمایی کرد.

حال این شرکت میگوید برنامه ریزی اش برای تولید این وانت برقی برای سال 2023 است.

در اوایل سال جاری ، در اکثر رسانه ها در مورد Alpha Motor Electric Wolf ،که یک وانت برقی است، صحبت کردند.

این وانت برقی با قیمت 36000 دلار با 275 مایل برد ، توجه مردم را به خود جلب کرد. طراحی یکپارچه اش همراه با سیستم عامل برای بسیاری جذاب بود.

با این حال ، این شرکت اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی مدیر تولیدش است و چگونه این محصول را تحویل می دهند ، ارائه نکرد.

ما یک جستجو در لینکدین Alpha Motor انجام دادیم و متوجه شدیم که تنها دو نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. یکی از آنها کوین ال Kevin L است که در لینکدین سابقه کاری از او ذکر نشده بود ، و فرد دیگر لارنس اریک گو Lawrence Eric Go ، کپی رایتر ساکن کالیفرنیا ، مسئول نوشتن بیانیه های مطبوعاتی برای آلفا موتور است.

Lawrence Eric Go قبلاً کپی رایتری را برای Neuron EV انجام میداد ، یکی دیگر از استارتاپ های EV مشکوک مستقر در کالیفرنیا که به نظر می رسد پس از رونمایی از محصولشان در سال 2019 ، ناپدید شده است.

این شرکت در دو سال گذشته فعالیتی نداشته و وب سایت خود را هم از کار انداخته است. همچنین پس از گزارش وبسایت electrek در مورد Alpha Motor ، گزارش فعالیتش را از وبسایتش حذف کرد. ظاهرا ارتباطی بین این دو شرکت مشکوک است.


ما اطلاعات نام تجاری Alpha را جمع آوری کردیم و متوجه شدیم که ابتدا در اکتبر 2020 شخصی به نام ” Michael A. Smith” مدیر عامل این شرکت بود. پس از آن مجوزش را به روز کرد و Kevin L را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد. دفتر این شرکت در Irvine کالیفرنیا است. Irvine جایی است که Neuron EVهم ادعا میکرد در آنجا مستقر است.

به طور خلاصه ، ما نتوانستیم هیچ مدرکی مبنی بر وجود یک سازمان واقعی که بتواند بیش از رونمایی از محصول و بیانیه های مطبوعاتی در مورد وسایل نقلیه برقی کار دیگری انجام دهد پیدا کنیم.

اما اکنون آلفا موتور اعلام کرد که هفته آینده اولین وانت برقی Wolf را در موزه Petersen نمایش میده.:

Alpha Motor Corporation قرار است کامیون برقی WOLF را در موزه خودروی Petersen در لس آنجلس ، کالیفرنیا از 24 آگوست 2021 به نمایش بگذارد.

Alpha Motor حتی رزرو خرید این خودرو برقی را آغاز کرده است و ادعا می کند که تولید از سال 2023 آغاز می شود. ظاهرا قرار است تولید وانت برقی WOLF در ایالات متحده تا پایان سال 2023 آغاز شود. همچنین Wolf یک تیزر در مورد وانت برقیشان منتشر کرده است.

جمع بندی

ماه ها پس از ظهور شرکت و صحبت در موردش در رسانه ها ، آلفا موتور هنوز هیچ یک از اعضای مدیریتی یا تیم مهندسی خود را در وب سایت خود معرفی نکرده است.

معدود افرادی که در LinkedIn پیدا کردم ، نام شرکت را از پروفایل خود حذف کرده اند.

بنظر من یک استارتاپ EV که ادعا می کند محصول جدیدش طی دو سال آینده به تولید میرسد ، باید در مورد تیم مدیریتی ، مهندسی و تامین مالی اش اطلاعات دهد.

با وجود پرده برداری از محصول جدید، من هنوز نسبت به این شرکت شک دارم ، خواهیم دید.

اسکوتر برقی جدید ola در آخر هفته همراه با رونمایی برای فروش عرضه میشود.اسکوترهای جدید مدل s1 و s1 pro هستند ، ویژگیهایی مانند فناوری ساخت پیشرفته ، عملکرد بالا و قیمت پایین دارند.

با توجه به میزان فروش داخلی ola و صادرات بین المللی اسکوتر های برقی مدل s1 و s1 pro در کارخانه تولید اسکوتر ola که ظرفیت برنامه ریزی شده سالانه اش 10 میلیون اسکوتر است ، تولید میشود.

موتور اسکوتر برقی

هر دو مدل دارای موتور الکتریکی 8.5 کیلوواتی که در تنه اسکوتر نصب شده است ، حداکثر سرعت اسکوتر s1، 90 کیلومتر در ساعت (56 مایل در ساعت) و حداکثر سرعت S1 Pro ، 115 کیلومتر در ساعت (71 مایل در ساعت) است.

باتری اسکوتر برقی

اسکوتر برقی ola s1 باتری اش 3 کیلووات ساعت ظرفیت و 121 کیلومتر (75 مایل) برد دارد. در مدل S1 Pro ، باتری 4 کیلووات ساعت و 181 کیلومتر (112 مایل) برد دارد.

اسکوتر برقی ola

باتری قابل جابجایی نیست ، اما می توان آن را در عرض 30 دقیقه سریع شارژ کرد. شارژ سریع 18 دقیقه است و 75 کیلو متر (46 مایل) برد را برای شما فراهم میکند.

بدلیل اینکه باتری در پایین تنه اسکوتر قرار گرفته مرکز ثقلش را پایین آورده ولی بجایش فضای زیر صندلی اسکوتر افزایش یافته است.

Ola ادعا می کند که اسکوتر سواران می توانند دو کلاه ایمنی را در محفظه ذخیره سازی قرار دهند. اکثر اسکوترها نیاز به اضافه کردن صندوق عقب دارند تا بتوانند همانند Ola دو کلاه ایمنی را در اسکوترشان نگه دارند.

سیستم عامل اسکوتر برقی

سیستم عامل اسکوترهای برقی ola s1 و s1 pro بسیار پیشرفته هستند. این اسکوترهای 121 کیلوگرمی (267 پوندی) دارای صفحه نمایش 7 اینچی رنگی هستند که علاوه بر نمایش عملکرد اسکوتر ،نقشه مبتنی بر gps دارند.


درست مانند تلفن همراه ، این اسکوتربرقی دستیار صوتی دیجیتالی دارد. با گفتن جمله “سلام اولا ، کمی موسیقی پخش کن”. سیستم عامل لیست پخش شما را اجرا میکند و از اسپیکر آهنگ بگوشتان میرسد.

سواران حتی می توانند با اتصال تلفن همراه خود از طریق سیستم عامل اسکوتر تماس بگیرند. یعنی بجای اینکه با تلفن همراه تماس بگیرید با سیستم عامل اسکوتر تماس میگیرید.

سیستم عامل اسکوتر کنترل بالایی را ارائه می دهد. با استفاده از سیستم عامل، اسکوتر سواران می توانند صندوق عقب را باز کنند ، نور اسکوتر را تنظیم کنند ، جی پی اس را تنظیم کنند ، پروفایل صوتی الکترونیکی را تغییر دهند (یا آنها را به طور کامل حذف کنند و موارد دیگر را انجام دهند.

همچنین میتوان سیستم عامل اسکوتر را شخصی سازی کرد بطور مثال اگر بجز خودتان افراد خانواده هم از اسکوتر استفاده میکنند میتوانند هر کدام بر رویش یک پروفایل مخصوص خود را داشته باشند و تعیین کر که هر دستور با چه دستور صوتی انجام شود.

این اسکوتر سنسور مجاورت دارد یعنی در صورت نزدیک شدن صاحب اسکوتر به اسکوتر ، بدون نیاز به باز کردن قفل اسکوتر اتوماتیک قفل اسکوتر باز میشود. و اگر هم از اسکوتر برقی فاصله گرفت اسکوتر قفل میشود.

قیمت اسکوتر برقی

در مقایسه با سایر اسکوترهای برقی معروف دیگر بردنها ، مدل های Ola نه تنها عملکرد بهتر و ویژگی های شیک تری را ارائه می دهند ، بلکه مقرون به صرفه تر هستند. قیمت این اسکوتر ها از 99،999 روپیه (تقریبا 1350 دلار آمریکا) شروع میشود. برخی از ایالت های هند دارای مشوق های محلی هستند که قیمت را تا 79،999 روپیه (تقریبا 1050 دلار آمریکا) کاهش می دهند.



اسکوترهای برقی OLA در 10 رنگ مختلف در دسترس خواهند بود و پیش فروش از 8 سپتامبر آغاز می شود.

اسکوترهای برقی

اسکوترهای جدید ola یک پیشرفت بزرگ در اسکوتر برقی را نشان میدهد.

هند یکی از بزرگترین بازارهای اسکوتر و موتور سیکلت است ، اما اکثرا بنزینی هستند. بسیاری از استارتاپ های هندی گامهایی برای برقی کردن این وسایل برداشته اند ، اما قیمت بالایشان مانع پذیرش در مقیاس بزرگ شده است.

اکنون اسکوترهای OLA می توانند معادله را به نفع وسایل نقلیه برقی تمام کنند.

در حالی که اکثر تولیدکنندگان اسکوتر برقی در هند حتی در مورد صادرات فکر هم نکرده اند ، ola از ابتدا صادرات بین المللی را به بخش مهمی از برنامه اش تبدیل کرده بود. با تولید اولیه 2 میلیون اسکوتر در سال در کارخانه بزرگ و مجهز شرکت و برنامه ریزی برای تولید سالانه 10 میلیون اسکوتر برقی ، ola را در صادرات اسکوتر برقی ، به بازار بین المللی جدی نشان میدهد.

بدون شک قیمت اسکوترهای ola در خارج از هند بالاتر است ، اما وقتی که اسکوتر ها از قیمت 1،350 دلار شروع می شوند ، مشخص است که قیمتشان در خارج هند باز هم رقابتی است. برای مثال ، اسکوتر برقی NIU NGT Pro در ایالات متحده 4600 دلار قیمت دارد که مشخصاتش از ola s1 پایین تر است.